reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Stanislav Illéš

Stanislav Illéš

Bloger 
  • Počet článkov:  206
  •  | 
  • Páči sa:  0x

katolícky kňaz potýkajúci sa s problémami aj radosťami mimoriadnych ľudí Zoznam autorových rubrík:  náboženskémodlitbypôstne zamysleniakázne a príhovorysúkromnémyšlienkyM&Co.všeličo iné

reklama

súkromné

Farárove Vianoce

Stanislav Illéš

Farárove Vianoce

Vianočné sviatky katolíckeho kňaza sa zvyčajne nezačínajú nákupom darčekov na poslednú chvíľu. Naozaj sa snažím na toto krásne obdobie dobre pripraviť. A tak sa Vianoce vlastne začínajú adventom. A na jeho úvode bol pastiersky list našich biskupov.

  • 4. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 827x
  • 3
Kňaz na rodinnom výlete

Stanislav Illéš

Kňaz na rodinnom výlete

Už druhý rok v dedinke Huty začiatkom leta moja spolužiačka zo strednej školy organizuje rodinný tábor - týždňové stretnutie rodičov a detí s ďalšími rodčimi a ich deťmi v prekrásnej prírode Západných Tatier. Mal som možnosť poslúžiť im ako kňaz. Ako to dopadlo? Nájdete tiež niekoľko zaujímavých fotografií...

  • 31. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 414x
  • 6
Budíček o 4:25 alebo ako do mňa hádzali kamene

Stanislav Illéš

Budíček o 4:25 alebo ako do mňa hádzali kamene

V nedeľu skoro ráno ma zabudil nepríjemný zvuk: hlasná hudba pod oknami fary. To naozaj niekto nemá rozum, keď tak skoro ráno robí takýto randál? A to bol ešte len začiatok...

  • 30. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 123x
  • 39
Fáma sa šíri, ale riešenie je na dohľad

Stanislav Illéš

Fáma sa šíri, ale riešenie je na dohľad

V predchádzajúcom článku som opísal situáciu, pri ktorej jedna zamestnankyňa plavárne nepodložene obvinila istého mladého kňaza, že tam "zhrešil" s mladým dievčaťom. Fáma sa začala šíriť po meste, nepravda strieda klamstvo a intrigy. Prišlo sa na to, že v knihe prianí a sťažností plavárne je vytrhnutá strana. Nájdete tu aj vyjadrenie spomenutého kňaza k tejto kauze.

  • 24. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 191x
  • 15
Ako sa vyrábajú fámy

Stanislav Illéš

Ako sa vyrábajú fámy

Fáma je väčšinou nepravdivá informácia, ktorá sa rozšíri do povedomia ostatných. Čím dlhšie je v éteri, tým je skomolenejšia. Ak sa niekomu nepáči to, čo robí ten druhý a on sa ho rozhodne zdiskreditovať, zdá sa, že je ochotný použiť rôzne "zbrane", napríklad aj hlúpu fámu. A zvlášť, keď ide o kňaza, ktorý tomuto človeku skrátka nepasuje.

  • 23. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 165x
  • 8
reklama
Na našej ulici dnes zmrzla žena

Stanislav Illéš

Na našej ulici dnes zmrzla žena

Krátko po štvrtej ráno ma zobudilo niekoľkonásobné buchnutie dverí auta. Keďže som si už zvykol, že v tomto čase prichádza zásobovanie do potravín oproti, z postele ma donútila vstať biologická potreba. Predsa som sa len pozrel von oknom, či sa nedeje niečo zvláštne. A dialo sa: práve zastalo druhé policajné auto, ktorého reflektory osvietili schúlenú postavu ležiacu na chodníku na druhej strane cesty.

  • 21. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 082x
  • 22
Ako mi dnes napršalo do postele

Stanislav Illéš

Ako mi dnes napršalo do postele

Ak som doposiaľ nepoznal filmovú situáciu zobúdzajúceho sa človeka, ktorému zo stropu kvapká na tvár, dnes ráno sa to zmenilo.

  • 6. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 799x
  • 16
Čo takto opäť ľahká súťaž?

Stanislav Illéš

Čo takto opäť ľahká súťaž?

Ešte mám nejaké to tričko s logom stretnutia Nádej 2005, tak som premýšľal, či by ho niekto nechcel vyhrať, možno ako taký predmikulášsky malý darček. Súťažná otázka: Čo je to tintinnabulum? Okrem toho, že je to huba, čo nie je až také zaujímavé... Prvý v diskusii so správnou odpoveďou vyhráva.

  • 5. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 331x
  • 11
Farárova zabíjačka

Stanislav Illéš

Farárova zabíjačka

Dnes pred svätou omšou vo vedľajšej dedine ma zastavila jedna ženička a podávajúc mi tašku vraví: "Pán farár, včera sme mali zabíjačku, tak som vám priniesla výslužku." Trochu prekvapený som s poďakovaním prijal. Otvorené, spočítané: jedna klobása, jedna hurka, kus karé, tlačenka, podbradok a kosť. Ďakujem za príjemný pocit, že som sa mohol cítiť ako ODF=obyčajný dedinský farár.

  • 4. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 924x
  • 22
Deň dobrých skutkov

Stanislav Illéš

Deň dobrých skutkov

Azda všetci sa snažíme robiť dobré skutky. Dalo by sa povedať, že je jedno, aká je ich motivácia, ak sú robené nezištne. A vonkoncom k tomu nepatrí chváliť sa nimi. Takže sa nechválim, len opíšem niekoľko dnešných situácií.

  • 29. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 478x
  • 1
reklama
Ukradli mi psíka - prípad vyriešený

Stanislav Illéš

Ukradli mi psíka - prípad vyriešený

V noci zo soboty na nedeľu si niekto dal tú námahu a ukradol mi šteňa. Bol som sklamaný a smutný. Dnes okolo pol štvrtej popoludní mi telefonovala jedna dobrá veriaca duša z vedľajšej dediny, aby som k nim prišiel. Spýtal som sa, či sa niečo stalo. Vraj áno... Myslí si, že susedia neďaleko nich majú moju Axu. Ona ju videla v piatok, keď bola v Lužanoch u lekára, a keďže som v nedeľu spomínal, že mi vzali psa, je presvedčená, že je to ten môj. Sadol som teda do auta a prešiel tých pár kilometrov v nádeji, že je to pravda. Premýšľal som, ako sa spýtam "susedov", odkiaľ majú nového psa a tak... Nebolo to už potrebné, tá dobrá duša to vybavila. Ono totiž sú to dvaja mladí chlapci žijúci bez mamy, otec chodieva domov dvakrát za mesiac. Žijú skromne, ale na alkohol a diskotéku im vždy zvýši, na cestovné do školy však málokedy. V ich príbehu o "nájdenom šteňati" bolo dosť logických chýb, počnúc od miesta, kde ho vzali do auta až po približný čas. Nemalo zmysel viac do toho rýpať, bolo jasné, že k nemu neprišli náhodou pri kultúrnom dome, ktorý je dosť ďaleko od mojej fary. Čudujem sa ale, prečo vzali ďalšieho psa, keď už jedného veľmi úboho vyzerajúceho majú a aj sami sú núdzni. Aj keď

  • 14. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 860x
  • 13
Niekto mi ukradol psíka

Stanislav Illéš

Niekto mi ukradol psíka

V stredu podvečer som si priniesol psíka. Sedemtýždňové šteniatko čierneho vlčiaka. Dnes ráno som mu už niesol žrať zbytočne.

  • 13. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 183x
  • 44
Chcem byť svätý...

Stanislav Illéš

Chcem byť svätý...

Toto vyjadrenie vonkoncom nie je pochabé. Myslím to úplne vážne, bez nejakej namyslenosti či pýchy a verím, že ak budete týchto pár riadkov čítať ďalej, stotožníte sa so spomínaným tvrdením v nadpise. Malým problémom len je, čo to vlastne znamená: byť svätý?! Nemyslím si, že je to o vžitej predstave zopnutých ručičiek a vykrútenej hlavičky.

  • 1. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 103x
  • 17
Čo som robil v Poľsku

Stanislav Illéš

Čo som robil v Poľsku

S niekoľkými kňazmi z okolia sme sa dohodli, že sa pôjdeme pozrieť do Poľska. Nie len pozrieť sa, ale nakúpiť nejaké paramenty (bohoslužobné rúcha) a navštíviť pár zaujímavých miest (niektoré aj nechciac, kvôli nedobrému značeniu ciest).

  • 20. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 100x
  • 5
Fungujúca mikrovlnka

Stanislav Illéš

Fungujúca mikrovlnka

Iba krátke pokračovanie predchádzajúceho článku. Nejde teda o kuchynský elektrospotrebič ale o formu pripojenia do internetu. Keďže sa už pred takmer dvoma mesiacmi oslovený Slovanet nedokázal rozhýbať ku konkrétnym krokom, oslovil som lokálneho poskytovateľa, ktorým je istá firma z Tlmáč. Majú tu v regióne (Levice) dosť slušné zázemie a od prvého oslovenia po dnešnú realizáciu uplynulo päť dní (medzitým bol víkend). Takže za porovnateľné prvotné náklady mi zrealizovali časovo a dátovo neobmedzený prístup na internet s rýchlosťou 256/128 za rozumný mesačný poplatok. Verím, že sa táto vymoženosť prejaví aj v mojej aktivite ako blogera.

  • 20. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 842x
  • 21
reklama
Prečo nemám mikrovlnku...

Stanislav Illéš

Prečo nemám mikrovlnku...

Tento článok nebude o "škodlivých" mikrovlnách pôsobiacich na vaše jedlo uzavrete sa otáčajúce v kuchynskom spotrebiči.

  • 28. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 156x
  • 16
Súťaž o tričko

Stanislav Illéš

Súťaž o tričko

Vyhlasujem súťaž o tričko s logom diecézneho stretnutia mládeže Nádej 2005, ktoré bolo 3. septembra v Galante-Hodoch. Otázka je jednoduchá: koľko presne bolo účastníkov na tom stretnutí? Tolerancia +/- 5 ľudí. Kto prvý uhádne v diskusii k tomuto článku, získa spomínané tričko.

  • 6. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 294x
  • 36
To je Amerika!

Stanislav Illéš

To je Amerika!

Na záver môjho workshopu na stretnutí mládeže Nádej 2005 som poskytol niekoľkým mladým možnosť napísať článok o nejakom zážitku či skúsenosti, ktorý im uverejním vo svojom blogu. Napokon sa osmelil len jeden, ktorého výtvor vám ponúkam...

  • 5. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 521x
  • 2
Čo dokáže Boh...

Stanislav Illéš

Čo dokáže Boh...

Naozaj, toto bola myšlienka, ktorá nám všetkým hútala v hlave, keď sa skončilo arcidiecézne stretnutie mládeže Nádej 2005 v Galante-Hodoch.

  • 5. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 419x
  • 35
Musím sa "aklimatizovať"

Stanislav Illéš

Musím sa "aklimatizovať"

Ako sa tak pozerám, posledný článok v blogu som napísal pred 13 dňami. Je to dosť veľa, nezvykol som mať takú prestávku. Nechcem sa ospravedlňovať, len všetkým mojim čitateľom vysvetliť, čo sa deje a ako to vyzerá na mojom novom pôsobisku.

  • 15. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 917x
  • 15
reklama
SkryťZatvoriť reklamu