reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Stanislav Illéš

Stanislav Illéš

Bloger 
  • Počet článkov:  206
  •  | 
  • Páči sa:  0x

katolícky kňaz potýkajúci sa s problémami aj radosťami mimoriadnych ľudí Zoznam autorových rubrík:  náboženskémodlitbypôstne zamysleniakázne a príhovorysúkromnémyšlienkyM&Co.všeličo iné

reklama

kázne a príhovory

O čom som dnes kázal

Stanislav Illéš

O čom som dnes kázal

Vo vianočnom období počúvame jednoduché a zrozumiteľné príbehy, ktoré nám o narodení Ježiša napísali evanjelisti Matúš a Lukáš. Dnes sme ale počuli trošku náročnejšie vysvetlenie zmyslu Ježišovho narodenia od evanjelistu Jána, ktoré sa začína slovami "na počiatku bolo Slovo a to Slovo bolo u Boha a to Slovo bolo Boh".

  • 5. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 444x
  • 83
O čom som dnes kázal...

Stanislav Illéš

O čom som dnes kázal...

Evanjelisti nám zaznamenali mnohé zázraky Ježiša Krista. Niektoré sú skutočne úžasné a ohromujúce. Preto azda uzdravenie hluchonemého popri nich nejako zvláštne nevyniká. No zástup, ktorý bol svedkom tohto uzdravenia, rozhlasoval: Dobre robí všetko: aj hluchým dáva sluch aj nemým reč.

  • 10. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 941x
  • 22
O čom som dnes kázal...

Stanislav Illéš

O čom som dnes kázal...

Dnešná nedeľná kázeň u nás v kostole nebola taká, ako sú možno niektorí zvyknutí. Ani som nekázal s plechovkou energetického nápoja ako pred dvoma týždňami. Čítajte ďalej a dozviete sa... Alebo si stiahnite zvukový záznam.

  • 4. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 300x
  • 38
O čom som dnes kázal - katolík u evanjelikov

Stanislav Illéš

O čom som dnes kázal - katolík u evanjelikov

Minulý týždeň mi volala evanjelická kaplánka a poprosila ma, či by som k nim neprišiel zvestovať Slovo Božie. Tento posledný pôstny týždeň majú každý deň modlitbové stretnutie, kde sa im prihovorí duchovný z inej cirkvi. Mne to vyšlo na utorok, a tak som sa krátko pred 17.00 stretol s evanjelickou kaplánkou pred ich kostolom, kde mi vysvetlila priebeh bohoslužby. Ukázala mi, kam si mám sadnúť (majú dosť nepohodlné lavice), ona zaujala misto pri harmóniu a začalo sa spevom. Po čítaní z Písma a modlitbe nasledoval môj príhovor.

  • 5. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 377x
  • 63
O čom som dnes kázal...

Stanislav Illéš

O čom som dnes kázal...

Predstavte si takúto situáciu: Prídete do kostola a namiesto kňaza tam stojí Ježiš. Miesto farára káže Ježiš. Čo by sa stalo? Stali by sme sa všetci horlivými kresťanmi?

  • 29. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 27
reklama
O čom som dnes kázal...

Stanislav Illéš

O čom som dnes kázal...

Môže si rodina dneška vziať príklad zo Svätej rodiny, v ktorej otec je muž spravodlivý, matka je bez poškvrny hriechu a dieťa je Božím Synom? Nie je to trošku privysoký ideál?

  • 30. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 308x
  • 7
O čom som dnes kázal...

Stanislav Illéš

O čom som dnes kázal...

Už som niekedy spomínal, že neplánujem na svojom blogu pravidelne uverejňovať svoje nedeľné príhovory. Ale tento z uplynulej nedele jednoznačne stojí za to - možno ani nie tak obsahom, ako formou...

  • 3. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 22
O čom som dnes kázal...

Stanislav Illéš

O čom som dnes kázal...

O odpúšťaní. Totiž text Matúšovho evanjelia pre dnešnú nedeľu hovorí práve o odpúšťaní. Ježiš prirovnáva nebeské kráľovstvo kráľovi, ktorý odpustí svojmu sluhovi obrovskú dlžobu - zľutuje sa nad ním. Očakáva, že sa sluha podobne zachová aj k svojmu spolusluhovi. V biblickom podobenstve sa tak nestalo. Ako je to medzi nami? Dokážeme nájsť v sebe odvahu na odpúšťanie?

  • 11. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 35
O čom som dnes kázal... (III.)

Stanislav Illéš

O čom som dnes kázal... (III.)

Takže kto má chuť, môže čítať ďalej, tentokrát to možno bude trošku náročnejšie, ale určite pochopiteľné. Na konci článku nájdete tiež pár vysvetlení pojmu Najsvätejšia Trojica podľa Katechizmu Katolíckej cirkvi.Ak teda chcete vedieť, čo kázal uplynulú nedeľu štúrovský kaplán približne o 9.50, čítajte ďalej.

  • 23. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 735x
  • 53
O čom som dnes kázal... (II.)

Stanislav Illéš

O čom som dnes kázal... (II.)

Aj napriek nie príliš pozitívnym odozvám na môj článok s podobným názvom spred dvoch týždňov som sa rozhodol uverejniť ďalšiu svoju nedeľnú kázeň. Aj keď mi niekto vtedy poslal mail s biblickým citátom z Matúša 7. kapitola, 6. verš.Takže, o čom to bolo u nás v kostole uplynulú nedeľu?

  • 2. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 128
reklama
O čom som dnes kázal...

Stanislav Illéš

O čom som dnes kázal...

Nemám v úmysle meniť svoj blog na nejaké miesto prezentácie svojich nedeľných kázní, na to mám iný priestor. Ibaže sa mi zdá, že táto posledná ozaj stojí za zverejnenie. Kto chce, nech si prečíta, kto nie, nech nechá tak a žije si svoj život po starom...

  • 18. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 217x
  • 89
reklama
SkryťZatvoriť reklamu