reklama

O čom som dnes kázal...

Dnešná nedeľná kázeň u nás v kostole nebola taká, ako sú možno niektorí zvyknutí. Ani som nekázal s plechovkou energetického nápoja ako pred dvoma týždňami. Čítajte ďalej a dozviete sa... Alebo si stiahnite zvukový záznam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (38)

Jeden starý kňaz, prišiel raz v jedno veľkonočné nedeľné ráno do kostola a doniesol so sebou hrdzavú, skrivenú, starú vtáčiu klietku, ktorú položil vedľa oltára. Viacerí ľudia v údive nadvihli obočie, keď prehovoril.
"Včera som sa prechádzal po meste a uvidel oproti chlapca, ktorý niesol túto klietku. Boli v nej tri malé vtáčiky, trasúce sa chladom a strachom.
Zastavil ho a spýtal sa: 'Čo to tam máš, synak?'
'Len pár starých vtákov,' odpovedal.
'Čo chceš s nimi robiť?' spýtal som sa.
'Zobrať ich domov a hrať sa s nimi', odpovedal. 'Budem ich dráždiť, aby sa pobili. Stavím sa, že to bude zábavné.'
'Ale skôr či neskôr ich budeš mať dosť a prestane ťa to baviť. Čo urobíš potom?'
'Ale, mám aj zopár mačiek,' povedalo malé chlapčisko. 'Radi si na nich pochutia.'

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som na moment onemel, zašepkal som 'Koľko chceš za tie vtáky, synak?'
'Čo?! A na čo by vám boli, pán farár? Sú to len obyčajné vtáky z poľa. Ani nespievajú - a vôbec nie sú pekné!'
'Koľko?' znovu som sa spýtal.
Chlapec si ma premeral, ako by som bol bláznivý a povedal: '1000 korún!'

Siahol som do vrecka a odpočítal peniaze. Na konci aleje, kde bol strom, som klietku otvoril a klopaním na mriežku klietky presvedčil vtáčiky, aby vyleteli. To vysvetľuje prítomnost klietky v kostole." V týchto prípadoch by sme sa mali riadiť učením pána Ježiša Krista.

Jedného dňa sa rozprával Ježiš s Diablom. Satan sa práve vrátil z Rajskej záhrady a škodoradostne sa chválil: 'Nuž, Pane, práve som nachytal plný svet ľudí. Nastavil som pascu, starú návnadu, vedel som, že neodolajú. Mám ich všetkých!'
'Čo s nimi budeš robiť,' spýtal sa Ježiš.
Satan odpovedal: 'Chaa, budem sa zabávať! Budem ich učiť ako sa sobášiť a rozvádzať, ako sa majú nenávidieť a škodiť si, naučím ich piť a fajčiť a preklínať. Naučím ich ako vynájsť pušky a bomby a navzájom sa zabíjať. Už sa teším na tú zábavu!'
'A čo urobíš potom?' spýtal sa Ježiš.
'Zatratím ich!' hrdo sa vypol Satan.
"Koľko za nich chceš?' spýtal sa Ježiš.
'Hádam by si tých ľudí nechcel?! Niet v nich ani štipky dobra. Keď si ich vezmeš, budú ťa len nenávidieť. Napľujú na teba, budú preklínať a zabijú ťa! Určite ich nechceš!'
'Čo za nich chceš?' opäť sa opýtal.
Satan pozrel na Ježiša a zaškeril sa: 'Každú Tvoju slzu a všetku Tvoju krv!'
Ježiš povedal: 'Máš ich!' - a zaplatil.
Vtedy Ježiš zomrel za nás na kríži.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stiahnite si zvukový záznam (3min17sek, 7,54MB, mp3)

Stanislav Illéš

Stanislav Illéš

Bloger 
  • Počet článkov:  206
  •  | 
  • Páči sa:  0x

katolícky kňaz potýkajúci sa s problémami aj radosťami mimoriadnych ľudí Zoznam autorových rubrík:  náboženskémodlitbypôstne zamysleniakázne a príhovorysúkromnémyšlienkyM&Co.všeličo iné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu