reklama

Kňaz na rodinnom výlete

Už druhý rok v dedinke Huty začiatkom leta moja spolužiačka zo strednej školy organizuje rodinný tábor - týždňové stretnutie rodičov a detí s ďalšími rodčimi a ich deťmi v prekrásnej prírode Západných Tatier. Mal som možnosť poslúžiť im ako kňaz. Ako to dopadlo? Nájdete tiež niekoľko zaujímavých fotografií...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Veriace rodiny sa takto spoločne na táboroch stretávajú už dlhší čas. Munulý rok som mal jedinečnú možnosť spolupracovať na takomto tábore a podobne to bolo aj tento rok. Išlo o 7 rodín spolu s 19 deťmi väčšinou v nižšom školskom veku. Program tvorilo množštvo zaujímavých súťaží (najmä pre deti) a tiež spoločné výlety do krásnej okolitej prírody Roháčov.

Čo som robil ja, kňaz? Každý deň sme mali svätú omšu, spoločne sme sa modlili pred jedlom, spovedal som a tiež jeden večer bol venovaný ich otázkam a mojim odpovediam na všeličo týkajúce sa duchovna a cirkvi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Deň pred odchodom sme sa opäť spoločne stretli pri ohni a debatovali o tom, ako dopadol tábor. Všetci sa zhodli na tom, že to bolo výborné a jedinečné, väčšina nemala ešte možnosť zažiť takéto spoločenstvo rodín, hoci sa trochu poznali z kostola.

Ja som veľmi vďačný, že som tam mohol byť - je to totiž vynikajúca možnosť, ako zostať stále v realite. Ak kňaz, ktorý (aj keď nemá vlastnú rodinu) je konfrontovaný s rodinnými problémami (iných), je namieste, aby dokázal reagovať reálne. A v tomto mi tých niekoľko dní v spoločenstve rodičov a ich detí veľmi pomohlo. Skrátka, aby som zostal normálny.
Napokon mi prichádza na um ešte jedna myšlienka: nezávidím tým rodičom ani takto-takto máličko. Ich deti sú síce veľmi dobré, poslušné, jednoducho super, ale na ich neustále "mááámííí, óóócííí" je potrebný kopec trpezlivosti. Ja som povolaný ku kňazstvu, ich povolal Boh k rodičovstvu - s tým sú spojené dary, ktoré obdivujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

ockovia proti synom....

Obrázok blogu

"nočná" hra...

Obrázok blogu

pri predbiehaní...

Obrázok blogu

na plti...

Obrázok blogu

cestou z Roháčskych plies pri vodopáde...

Obrázok blogu

k Roháčskym plesám...

Obrázok blogu

...

Obrázok blogu

pri súťažení...

Obrázok blogu

rodinný "Milionár"

Príležitostne uverejním ešte niekoľko vynikajúcich fotografií, ktoré sa mi na tábore podarilo urobiť.

Stanislav Illéš

Stanislav Illéš

Bloger 
  • Počet článkov:  206
  •  | 
  • Páči sa:  0x

katolícky kňaz potýkajúci sa s problémami aj radosťami mimoriadnych ľudí Zoznam autorových rubrík:  náboženskémodlitbypôstne zamysleniakázne a príhovorysúkromnémyšlienkyM&Co.všeličo iné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu