reklama

Budíček o 4:25 alebo ako do mňa hádzali kamene

V nedeľu skoro ráno ma zabudil nepríjemný zvuk: hlasná hudba pod oknami fary. To naozaj niekto nemá rozum, keď tak skoro ráno robí takýto randál? A to bol ešte len začiatok...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (39)
Obrázok blogu

Keďže sa nedalo inak, vstal som z postele a pozrel sa von oknom. Na autobusovej zastávke priamo pred farou stál malý zelený Fiat s otvorenými dverami. Z reproduktorov autorádia do tichého skorého rána hučala otrasná hudba: tuc-tuc-tuc. Okolo auta sa motalo niekoľko mladíkov, ďalší sedeli na lavičke v búdke zastávky.

Ono totiž v našej dedine máme Pool-pub. Je to pajzel (prepáčte, ale niet iného vhodnejšieho výrazu), ktorý sa "hrdí" pravidelným usporiadavaním diskoték každý víkend. Teda z piatka na sobotu a zo soboty na nedeľu to v našej dedine (na niektorých uliciach) vyzerá všelijako. Pripití aj opití mladíci a devy po záverečnej v spomínanom podniku odchádzajú čakať na zastávku autobusu na spoj, ktorý by ich zaviezol do blízkych dedín. Lenže od štvrtej nadránom je do pol šiestej - kedy ide prvý autobus - dosť dlhý čas, ktorý je potrebné si niečím skrátiť. Väčšinou je to hulákanie, krik a rehot na zastávke pod mojimi oknami. Takmer vždy si to odnesú smetiaky stojace popri ceste, pravidelne sú vysypané kameninové kvetináče, napravovať skrivenú poštovú schránku už nedokážem, o odpadkoch a vyvracanom obsahu opitého žalúdka nehovoriac.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď mi po niekoľkých sekundách začala hudba znejúca z auta liezť na nervy, skríkol som na nich cez okno, aby s tým autom odtiahli. Ale... To, kto vlastne som, kam mám všade ísť a čo si o mne myslia sa nedá zreprodukovať. Niektorí z ledva stojacich mladíkov siahli na zem po kamene, ale keďže tam boli iba maličké, po chvíli im nestálo za to triafať iba plot.

Ja som však siahol po mobilnom telefóne. Kým som ale stihol nájsť v zozname kontakt na obecnú políciu, zbadal som ich blížiace sa auto s majákmi. Zastavili pri hulákajúcom Fiate, jeden z mladíkov podišiel k policajtom a o niečom sa chvíľu rozprávali. Po rôznorodej gestikulácii sa napokon piati podnapití natlačili do svojho auta, zabuchli dvere a odišli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prichádza mi na um (už pár mesiacov) otázka: načo nám je v dedine diskotéka? Potrebujú ju títo mladí? Vieme im ponúknuť inú alternatívu?
Nie, diskotéku takéhoto typu nepotrebujeme, Pool-pub môžeme pokojne zavrieť.
A alternatív sa tiež núka niekoľko. Pravdou však je, že nejde o pravidelné každotýždňové ohlušovanie hudbou a napájanie sa alkoholom.

Niekto by mi mohol pripomenúť, že ako kresťan mám mať aj týchto ľudí rád: áno, mám ich rád. Ale to ešte neznamená, že nemôžem pranierovať ich hlúposť.

Stanislav Illéš

Stanislav Illéš

Bloger 
  • Počet článkov:  206
  •  | 
  • Páči sa:  0x

katolícky kňaz potýkajúci sa s problémami aj radosťami mimoriadnych ľudí Zoznam autorových rubrík:  náboženskémodlitbypôstne zamysleniakázne a príhovorysúkromnémyšlienkyM&Co.všeličo iné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu